بازی با «حجاب»!

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

بازی با «حجاب»

بگذارید به حساب نادانی ام. ولی من هرچه بیشتر راجع به این جملات فکر می کنم کمتر چیزی دستگیرم می شود. یعنی اساسش این است که آن را یک متناقض نمای پارادوکسیکال می بینم. انگار کن کسی که این جملات را به کار برده نمی دانسته مفهوم واقعی کلمات آن چیست.

آن جملات اینهاست : « زن ها با حفظ حجاب می توانند همانند مردها در اجتماع حاضر باشند و حجاب به هیچ وجه مانع حضور گسترده زنان در اجتماع و فعالیت آزادانه آنان نیست.»

نمی دانم شمایی که مخاطب این نوشتارید چه نظری درباره این دیدگاه دارید. شاید نه تنها هیچ چیز عجیبی در این جملات نمی بینید که کاملاً آن را صحیح و منطقی می دانید. با این حال من معتقدم دیدگاهی که در قالب این جملات بیان شده ، پر از ایراد و اشکال است و آن زمانی که کسی یا کسانی این دیدگاه را باور کنند و بخواهند به آن عمل کنند این اشکالات تبدیل به معضلی می شود که آن سرش ناپیداست! و ممکن است همه مقدسات را به نیستی بکشاند آنجایی که مسئولین مملکتی بخواهند برای آن فرهنگ سازی کنند یا قانون وضع کنند و در جامعه پیاده نمایند.

حالا این اشکالات کجاست؟

قبلاً هم گفته ام ، از نظر عقل ناقص من چیزی که همیشه برای ما دردسر ساز بوده و هست مشخص نبودن مرز مفاهیمی است که در قالب کلمات و عبارات دهان پرکن و شعاری بیان می کنیم. از کلماتی چون «آزادی» و «حقوق زن» گرفته تا «حجاب» و «پوشش» و حتی خود «اسلام».

حالا شما حساب کنید وقتی بخواهید با این مفاهیم نامشخص و سوءتفاهم برانگیز احکامی صادر کنید -مشابه آنچه که در بالا آورده شده-چه تبعات و عواقبی ممکن است درپی داشته باشد.

با یک نگاه کلی به چیزی که آن بالا پیرامون «حضور زن در اجتماع ضمن حفظ حجاب» گفته شد ، اولین سئوالی که برای شخصِ من پیش می آید این است که اساساً این چه حجابی است که هم می شود آن را حفظ کرد و هم می شود در اجتماع فعالیت آزادانه و گسترده و بدون دردسر ، آنهم همانند مردها و دوشادوش! آنان داشت؟

 

ادامه نوشته

بدون عنوان

 

بسم الله الرحمن ارحیم

بدون عنوان

آقا سلام...

حالتان خوب است؟

آقا خبرها را خواندید؟...علیرضا جهانشاهی طلبه سیرجانی ، به 23 ماه حبس و تبعید محکوم شد!
به جرم... تشویش اذهان خصوصی !
به جرم... مبارزه با زمین خواران!
آقا... پس لطف کنید نیایید
اوضاع قمر در عقرب است!
زبانم لال شما را هم می گیرند...!
به جرم... عدالت خواهی
به جرم... عدالت گستری
یک انگ می زنند به شما به این گنده گی!
به شما می گویند: سیاسی کار!
...
نفوذی!
نعوذ بالله همین....................
.......................نقطه چین ها
که نمی توان نوشت!
حالا بیایید ثابت کنید... حرفتان حق است
هیچ کس باور نمی کند!
این جا حق فرمولیزه شده است!
اگر آویزان جناح و حزبی باشی حرفت خریدار دارد
اگر مجیز گوی بالا نشینان باشی... حتی اگر دهانت لق باشد!
حرفت حق است...
آقا... این جا قاضی ها با حکمشان شاه کار می کنند!
یعنی همان کاری را می کنند که شاه ملعون می کرد...
آقا... این ها را از من نشنیده بگیرید!
فقط لطف کنید...حالا...حالاها نیایید!
این جا... واژه هایی چون... عدالت...عدل...ظلم...مظلوم
آقازاده!... ...زمین خواری و...
را سرچ می کنند!
و بعد از آن دهان گوینده! ذهن نویسنده! چشم عکاس را
فیلتر می کنند!


آقا... سرتان را درد نمی آورم!
ببخشید که مزاحمتان شدم
خدا نگهدارتان به امید دیدار...
راستی آقا... یادم رفت بگویم...
میلادتان مبارک

منبع : عدالتخواهی

------------------------------------------

محکومیت حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی به 23 ماه و نیم حبس، 30 هزار تومان جریمه نقدی و 3 سال ممنوع الورود به سیرجان